Hållbarhet

Hållbarhet

Vad innebär hållbarhet för oss?

Hållbarhet är ett brett begrepp. För de flesta handlar det om miljön runt omkring oss, vår planet och natur. För oss på Akustikmiljö är just tillståndet för vår planet en viktigt orsak till att vi arbetar mot en hållbar verksamhet. Men hållbarhet för oss är också större än så. Vår verksamhet handlar om att skapa bättre och mer hållbara arbetsmiljöer för våra kunder och anställda, där människor ska kunna må och prestera bra under en lång tid. Det här är vår hållbarhetsdeklaration.

GDG Hållbarhetspolicy

EcoSUND® – Vårt kärnmaterial

EcoSUND® – Vårt kärnmaterial

EcoSUND® är framtaget tillsammans med akustiker och råvaruleverantörer. All tillverkning sker i Sverige, närmare bestämt i Halland.  

Kärnmaterialet som alla Akustikmiljös produkter är uppbyggda av. Vissa produkter kläs med textil eller akustikduk. EcoSUND-produkterna finns att välja i tre olika storlekar och  tre olika färger. vit, svart, grå och brun.

EcoSUND® är tillverkad i 100 % polyesterfiber (PET), varav 50 % är återvunna PET-flaskor. De återvunna PET-fibrerna är tredjepartscertifierade enligt GRS, Global Recycling Standard. 

Akustikmiljö är med i Havsalliansen

Akustikmiljö är med i Havsalliansen

Akustikmiljö är stolta över att vara partnerorganisation till Havsalliansen. Ett initiativ från Håll Sverige Rent där de samlar företag och organisationer i Sverige med målbilden om ett hav utan plast. 

Havsalliansen handlar kortfattat handlar om fyra målbilder:
Eliminera onödiga engångsplastförpackningar. Reducera användning av fossilbaserad jungfrulig plast. Återanvända eller återvinna plastförpackningar. Arbeta för minskad nedskräpning och återställa våra hav från den skada som redan skett.

 

GDG Hållbarhetsrapport 2022

GDG Hållbarhetsrapport 2022

Götessons Design Groups andra hållbarhetsredovisning är här! Vi är stolta att presentera vår hållbarhetsredovisning som omfattar koncernbolagen Götessons, Akustikmiljö och David design och avser verksamhetsåret 2022.

Götessons Design Group har inget lagstadgat krav att hållbarhetsredovisa. Varför väljer vi ändå att lägga ner den tid och energi som krävs för att ta fram en redovisning? Svaret är enkelt – vi tycker det är viktigt att organisationer tar ansvar för sin verksamhet. Genom att visa på vårt engagemang hoppas vi kunna påverka fler företag att försöka bidra till en mer hållbar utveckling.

I denna redovisning kan ni läsa om vårt strategiska hållbarhetsarbete, tillhörande målsättningar och resultatet av arbetet vi har lagt ned under 2022. Trevlig läsning!

Läs Hållbarhetsredovisningen HÄR. 

 

Trygg och ansvarsfull partner

Det ska kännas bra i magen att jobba med Akustikmiljö. Därför arbetar vi med långa leverantörssamarbeten och noggranna kontroller av material och producenter. De flesta av våra leverantörer är hemmahörande i Sverige, och de leverantörer som är belägna i andra länder kontrolleras genom CSR-revisioner eller kontinuerliga besök där dessa viktiga frågor diskuteras.

Som ansvarsfull partner lägger vi också stort fokus på att det ska gå snabbt och enkelt att beställa från oss. Leveranssäkerhet och snabb kundservice kan vara avgörande för våra kunders framgång och är därför något vi aldrig ruckar på. Vi finns med hela vägen från idé till materialval och slutmontering.

Alla är inkluderade för att lyckas

Alla är inkluderade för att lyckas

På Akustikmiljö strävar vi efter att i stort som smått inkludera hela företaget och ta del av den kunskap och de idéer som varje enskild medarbetare sitter på. På så sätt säkerställer vi också att de insatser och förbättringar som görs andas Akustikmiljö fullt ut och ökar chanserna till att de verkligen implementeras i vardagen. Med veckovisa förbättringsmöten på varje avdelning och en tydlig struktur för hur förslagen tas vidare ser vi till att alla medarbetare inkluderas och att samtliga förslag följs upp.

Vi vill höra mer från dig

Vi vill höra mer från dig

Har du några funderingar eller tankar kring på våra produkter eller tjänster. Tveka inte att höra av dig. Vi uppskattar feedback som kan utveckla vår produkt till er kunder.